Založ si blog

Nákupné maniačky alebo ako sa doriadiť za 500 eur

Nastylovať sa za dve hodiny a 500 eur dokážu len skutočné nákupné maniačky. Ale len jedna z nich môže byť tá pravá! Presne takto znie pútavý slogan televíznej relácie, v ktorej si prídu na svoje fashion nepochopené dámy a vševediaci stylisti.

Priznám sa, že tento program pravidelne nesledujem, ale občas pri tom nekonečnom prepínaní medzi reklamami, na to človek či chce či nechce narazí. Dialógy sa nesú v nadnesenom štýle kto z koho a nezabúdajme na našpúlené pery a afektované efekty.

 

Originálne katastrofy za 500 eur

Pôvodne som si myslela, že to bude fashion show, v ktorej budú ozaj slečny a dámy, ktoré sa vedia dobre, zaujímavo a pekne obliecť,  ale zdanie niekedy klame. Možno zámer to bol, ale výsledok je niekde úplne inde…Päť žien rôzneho veku, povolania i vkusu sa oblieka na zadanú tému počas jedného týždňa, čo deň to jedna nákupná maniačka. Na vytvorenie svojho dokonalého outfitu má každá málo času a veľa peňazí. Kým jedna súťažiaca nakupuje, ostatné sa vrhnú na občerstvenie a jej šatník. Tieto dve veci dokopy často ovplyvňujú finálne hodnotenie outfitu v štúdiu. V zostave 5 maniačok je stále jedna nezdravo sebavedomá baba, jedna urieknutá, jedna ktorá vyniká tým, že sa naozaj vie celkom dobre obliecť a je ešte aj sympatická a ďalšie 2 sú tam len tak dopočtu.

Adeptky na výhru pôsobia pred kamerami ako originálne katastrofy. Stresujú a panikária, ako keby išlo o život, a pritom ide o len o pretŕčanie sa v telke a 500 eur. Je ozaj IN dať si 20 cm ultra light opätky, aj keď je téma športový deň  a kúpiť si nenápadný top, na ktorom šetrili látkou, za 200 eur s výstrihom až do žalúdka. Im asi nikto nerozumie a podľa nich nikto nemá ani len poňatia čo je štýl a čo je out. Isto museli zopárkrát dychtivo vysvetľovať aký je rozdiel medzi cyklamenovou a tyrkysovou farbou, čo je tvíd a kto je Alexa Chung (modelka a editorka britského Vogue).

 

Stylisti sú „sladkí“

Jediný, kto sa tam vyjadruje ako tak k veci je všadeprítomný a všetko komentujúci odborný stylista. Ale zas, ako nie každý „sladký“chlap, ktorý je teplej orientácie môže byť stylista.

Pôsobia v zostave troch odborníkov ktorí kritizujú, no i chvália, ak je čo. Ich komentáre sú ironické a bezpochyby vedia triezvo a vtipne zhodnotiť akúkoľvek situáciu v nákupných maniačkach.

 

Prirodzenosť len tak nezaprieme

Možno sa pýtate, čo môže byť také tragické na outfite za 500 eur, no ak si čo i len raz pozriete túto reláciu, rýchlo pochopíte. Táto šou je dôkaz, že to, aký máte šatník a ako sa obliekate nie je len záležitosťou financií, ale hlavne vášho vkusu a citu pre módu.

Okrem prehliadky šatníkov zažijete aj malú prehliadku ľudí. Niekedy zvláštnych, čudných…iných. Môžete sledovať, ktorá zo žien vám je najsympatickejšia, ktorá je skromná či namyslená, bez vkusu či prehnane in a ktorá sa vie napríklad aj kultivovane vyjadrovať.

 Šou funguje, na jednej strane, aj ako svedectvo o tom, akí sú ľudia stále k sebe závistliví a neprajní, kvôli výhre vedia súperke strhnúť body len tak, pre nič za nič. Nuž, svoju prirodzenosť, len tak nezaprieme.

Jasné, táto relácia vám neprinesie žiadne hlboké umelecké zážitky, ale napriek tomu, že je to len ďalšia intelektuálna zábavka, stále vyniká medzi reality šou, v ktorých sa zachádza až za hranice ľudskej dôstojnosti.

Napriek tomu si myslím, že nákupné maniačky sú reláciou, ktorá pobaví, minimálne zaskočí a maximálne šokuje. Vysielajú ju až v troch rôznych vysielacích časoch a nezabúdajme na internetové možnosti archívov. Pre niekoho je táto relácia už večerným rituálom a aj sprievodcom ako sa (ne)obliekať.

 

Vymývač mozgov

Nákupné maniačky nám veselo vymývajú mozgy ďalej a sprevádzajú nás už nielen večer cez obrazovku, ale aj počas bežných denných situácií:

1.vypnem telku, zakryjem sa perinou, zhlboka vzdychnem a hovorím: „Daj mi 500 eur a tému.“ 2. „A prečo nechceš tie topánky z Boreli? Veď vyzerajú úplne ako Dr. Martens a sú lacnejšie.“ „Snáď si nebudem kupovať fejky. Čo by na to povedal Kimlička (jeden zo sladkých stylistov)?“ 3. „Kúpila som si blbú maskaru. Navyše táto je big a ja som chcela long. Ešteže nebola drahá.“  „To ťa v Maniačkách doteraz nenaučili? Radšej si kúp drahšiu, ale kvalitnú.

V každom z nás je kúsok nejakého maniaka, ale občas je naozaj zdravšie nepodliehať svojej mánií!

 

Nezastaviteľná reklama

13.06.2013

Televízne reklamy môžeme zaradiť medzi kráľovné reklamy. Emocionálne na nás pôsobia, už nejaký ten čas. Niektoré poznáme naspamäť, iné nám mierne lezú na city a pri iných radšej prepíname program. A aby toho nebolo málo, ich frekvencia v komerčných televíziách je priam nezastaviteľná. Iste, vysielanie originálnej a inšpiratívnej reklamy má svoje čaro, ale [...]

Skutočná šou

13.06.2013

Kto, kedy, s kým, prečo, začo, načo? To sú životne dôležité otázky zvedavej stratenej existencie. Reality show, ako typ masmediálneho komunikátu, ktorý je založený na zobrazení ,,reálneho života“ na nás číha, z každej strany televíznych programov. Jedni ich milujú, tvrdia, že je to nevinná zábavka, žart. Druhí ich zatracujú a chrlia ,,superlatívy“, ako skaza [...]

Gabriel Attal / Pcheng Li-jüan / Si Ťin-pching /

Odmena za Taiwan? Si pricestoval na štátnu návštevu Francúzska. Stretne sa s Macronom, budú rokovať aj o Ukrajine

05.05.2024 21:45

To, že si čínsky prezident vybral pre svoju návštevu Francúzsko potvrdzuje postavenie Macrona ako mocenského hráča EÚ.

ťava

V zoo sa narodilo mláďa samičky ťavy dvojhrbej

05.05.2024 21:21

Gravidita ťavy dvojhrbej trvá približne rok a rodí sa väčšinou jedno mláďa.

európsky parlament, peter pellegrini, europarlament

Od EÚ sa izolovať nechceme. Čo teda od nej chceme?

05.05.2024 20:23

Nechceme, aby Slovensko bolo opäť čiernou dierou v srdci Európy. Chýba nám však vízia a stratégia našej hry v EÚ. Čo teda chceme a čo nie? Zapojte sa do novej DEMDIS diskusie!

Rómske deti / Rómovia / Róm /

Prieskum: Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít by sa podľa 60 % Slovákov mali vzdelávať oddelene

05.05.2024 20:02

Prieskum CEEV Živica a Teach bol uskutočnený v spolupráci s prieskumnou agentúrou Focus vo februári 2024 na vzorke 1025 respondentov.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 7568x
Priemerná čítanosť článkov: 2523x

Autor blogu

Kategórie